lørdag 14. desember 2013

Evangelical Lutheran Church in America - Kirkebøker på nett hos www.archives.com

Jeg har tidligere fortalt om at jeg fra Familysearch har fått noe materiale fra "Norske" kirker i USA. Senere har jeg snakket med Elaine fra Familysearh/LDS, og hun fortalte at det nok var tilfeldig, da de ikke har noen komplett samling fra ELCA. Dette visste jeg forsåvidt fra før, men det var allikevel interessant å se.

Jeg abonnerer på mange forskjellige nettsteder bl.a i USA, og en av dem er Archives.com - et sted hvor ELCA-materialet ligger søkbart, og med bilder fra originalkirkebøkene.

I dag tok jeg meg tid til å se etter barn av min bestefars tante Karine som endte opp i Shawano County, Wisconsin, og fant flere kirkebok-innføringer, blant annet denne for Inga, født i januar 1884. Jeg kan nå føre inn dåpen hennes og legge til faddere:

Evangelical Lutheran Church in America,
Birth, Baptism and Confirmation Records
1850-1940 - fra archives.com


Inga Larsen, f. 22.1.1884:

og fadderne:


Om kilden:
Source Evangelical Lutheran Church in America Archives
Years1850-1940
Description
This collection contains birth, baptism, and confirmation records from various Evangelical Lutheran Church in America congregations and range from the mid-19th century through the early 20th century. The information contained in the records varies from congregation to congregation (and sometimes from minister to minister). Information can include the child's name, date and place of birth, date and place of baptism, date and place of confirmation, parents' names, name and location of the church, the event type, the title of the original record book, and a digital image of the record.
Address
321 Bonnie Lane, Elk Grove Village, IL 60007
 
Dette er altså fra www.archives.com et nettsted som har mange forskjellige kilder.
 
Bildene fra kirkeboken er brukt med tillatelse.
 

Ingen kommentarer: